BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Sunday, July 10, 2011

LIPUTAN SIARAN LANGSUNG MHI DI DATARAN PANGGUNG SENI


ASSALAMULAIKUM.....

Assalamulaikum............


Tic, tok,tic tok bunyi jam tepat pukul 6.30 pagi. So cik ella pada hari tersebut ada MISI untuk dilaksanakan. Haaa!!MISI cik ella adalah untuk buat liputan berita Nadi Bangi di dataran Panggung Seni UKM. So cik ella dan Syahirah Ghani terus bergegas untuk buat liputan berita bagi majlis siaran langsung MHI di UKM. Tiba je di lokasi cik ella, kwn-kwn cik ella dan warga UKM sudah hadir awal untuk menyaksikan langsung MHI Di Dataran UKM ni. majlis pada hari tersebut sungguh meriah dengan kehadiran Saffe Sali pemain bola sepak Malaysia dan beberapa pengacara MHI seperti Wardina dan beberapa orang lagi. Selain itu, turut diadakan aktiviti-aktiviti yang menarik bagi menghiburkan warga UKM.

BERITA PENUH.....

Oleh: Noormazla Nizan dan Nur Syahirah Abdul Ghani

KECEMERLANGAN PENYELIDIKAN INOVASI UKM

Univeristi Kebangsaan Malaysia telah mengadakan siaran langsung Malaysia Hari Ini (MHI) TV3 bersama Naib Canselor UKM, Prof Tan Sri Dato’ Wira Dr Sharifah Hapsah Syed Hasan Shahabudin mengenai arahkecemerlangan penyelidikan inovasi UKM di Dataran Panggung Seni, UKM pada 11 Februari 2011 baru-baru ini.

Program Malaysia Hari Ini (MHI) dijayakan dengan kerjasama Pusat Kebudayaan UKM (PUSKEB)bersempena Hari Keterampilan Mahasiswa Kolej Dato' Onn (HAKERA) UKM dan turut sertai Giat Mara .

Menurut Naib Canselor UKM, Prof Tan Sri Dato’ Wira Dr Sharifah Hapsah Syed Hasan Shahabudin, inovasi adalah cara menguruskan satu idea yang boleh membawa kepada pasaran yang penting dari aspek kemahiran teknologi yang perlu ditekankan oleh penyelidik UKM dan pelajar.

“Perancangan transformasi utama untuk cemerlang mempunyai ciri autonomi, barisan kepimpinan, memupuk bakat, pembelajaran tahap akreditasi yang menyerlah, tahap teknologi yang tinggi dan hubungan industri dengan masyarakat,” katanya.

Beliau berkata, pelajar perlu berinovasi dalam semua bidang. Sebagai contoh, tarian yang mempamerkan konsep 1Malaysia menonjolkan apreasiasi kebudayaan,” katanya.

Program ini bertujuan merapatkan pelajar Giat Mara dan pelajar UKM dengan program perkasa remaja serta meningkatkan motivasi dan melahirkan pelajar yang holistik dan berinovasi dipasaran dunia.

Pelbagai aktiviti menarik telah diadakan seperti sembang pagi, tarian kebudayaan pelajar UKM, senaman pagi, persembahan kumpulan muzik UKM, ventriloki ahli silap mata, Marhaban dan kaunter-kaunter Giat Mara dengan perkhidmatan gunting rambut, solekan, masakan dan lain-lain

Sementara itu, majlis turut dimeriahkan lagi dengan kehadiran pemain bola Malaysia Safee Sali.



bersama Fitri
Bersama Wardina
Bersama Saffe Sali(PEMAIN BOLA SEPAK)
sedang menulis isi2x penting ucapan NC UKM
NC sedang Ditemu bual oleh Pengacara MHI

rakan-rakan cik ella dan Wardina

1 comment:

  1. eh nama kte de la dlm blog ni.hehe
    kak elllaaaaa!!!!! tp picture kte xde pn :P hehe pic mazla ella je kn..

    ReplyDelete